Cart
-
Konto-og kjøpsvilkår
Avtalen mellom Apni Market asOppdatert 2025- Avtalen
- Når du gjennomfører et kjøp av varer eller tjenester hos Apni Market as aksepterer du våre konto- og kjøpsvilkår. Merk at disse vilkårene kan endres.
- For kjøp av varer fra leverandør gjelder punkt 15.
- Partene
- Selger: Apni Market AS, org.nr 915 665 608 mva, Tvetenveien 154,0671 oslo.
- Kjøper: Kjøper er den bedrift som foretar bestillingen, og betegnes følgende som «Kjøper» eller «Kunde». For å handle hos Apni Market må du være registrert næringsdrivende.
- Kundekonto
- For å handle hos Apni Market må det opprettes en kundekonto for bedriften. Ved førstegangs registrering må det fylles inn organisasjonsnummer, type bedrift, leveringsadresse, kontaktperson ("bedriftskontakt") med navn, telefonnummer og e post. En bedriftskontakt må ha nødvendig fullmakt til å opptre på vegne av bedriften.
- Bedriftskontakten blir spurt om samtykke til markedskommunikasjon
- Apni Market as forbeholder seg retten til å kommunisere med Kunden rundt det som gjelder en spesifikk ordre eller ved driftsmeldinger. Eksempler på dette er ordrebekreftelse på e-post, SMS med informasjon om levering, informasjon ved tilbaketrekninger, varsel om forsinkelser eller endrede åpningstider.
- Bestilling
- Avtalen er bindende for begge parter når Kunden har sendt sin bestilling til Apni Market as på mail, men det er fortsatt mulig å endre ved å sende mail eller ringe kundeservice før kl 09:00
- Produkter og vareutvalg
- Apni Market as vareutvalg består av lagerførte varer med kort ledetid og bestillingsvarer med lengre ledetid. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre vårt vareutvalg. Om det er produkter Kunden ikke finner, ber vi om at det tas kontakt med Kundeservice eller selger
- Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene Kunden har bestilt, vil den delen av ordren annulleres.
- Pris
- Alle priser er som utgangspunkt oppgitt eksklusiv merverdiavgift.
- Den totale kjøpesummen inkluderer alle kostnader forbundet med kjøpet. På særskilt små bestillinger (varesum under kr. 2500,-) vil tillegg i leveringsprisen kunne tilkomme.
- Apni Market kan tilby kampanjer, tilbud og rabatter. Rabatter og tilbud gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Rabattyper kan ha begrensninger når det gjelder hvilke varer rabatten gjelder for. Apni Market forbeholder seg retten til å endre innhold på rabatter uten varsel.
- Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.
- Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om Kunden returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste Kunden for produktets ordinære verdi.
- Apni Market AS jobber kontinuerlig med å ha riktige priser i markedet. Våre priser vil derfor kunne endres uten at vi vil varsle om dette.
- Betaling
- Kunden betaler ved bruk av bank- eller kredittkort via Bank Terminal.
- Kunden kan søke om å inngå avtale om kreditt. Under behandlingen av søknaden vil det bli utført en kredittsjekk, som må gjennomføres før første handel kan skje. Dette tar normalt 3-4 virkedager. Vi forbeholder oss retten til å avslå søknaden etter kredittvurdering uten å redegjøre for årsaken til avslaget.
- Ved kredittavtale gjøres kjøpesummen opp gjennom faktura via e-post eller EHF. Apni Market as sender faktura på e-post til den e-posten kunden har oppgitt på kundekontoen. Om kunden er registrert som mottaker av EHF, kan kunde søke om EHF faktura ved førstegangs registrering. Betalingsfrist er angitt på fakturaen. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Apni Market as forbeholder seg retten til å sperre for videre kjøp ved manglende betaling.
- Levering
- Fatste Kunden får en fast leveringsdag etter våre kjørerute hvor de får opplyst under kundeforhold blir laget.
- Det er Apni Market as sitt ansvar å levere varer med korrekt temperatur i henhold til myndighetskrav (Kjøl: 0 til +4 grader, frys: -18 grader eller kaldere). Kjøle- og frysevarer som ikke holder disse temperaturene kan avvises jfr. Kundens IK-MAT-system. Termometer er tilgjengelig i alle biler. Kundens varemottaker er ansvarlig for å måle temperatur i varelasset. Dette skal skje om bord i bilen, før lossingen starter. Apni Market as sjåføren skal registrere temperaturen.
- Leveringen er gjennomført og Kunden overtar ansvaret for varene når varene er plassert på avtalt sted og Kunden har kontrollert antall lastbærere og signert på mottak.
- Forsinkelse
- Apni Market as er opptatt av å levere til korrekt tid. I perioder med stor pågang og hendelser med vesentlige driftsavvik kan imidlertid forsinkelser forekomme. Vi vil etterstrebe å varsle så tidlig som mulig om forsinkelser som oppstår gjennom SMS til oppgitt telefonnummer.
- Reklamasjon
- Kunden plikter å kontrollere at varene og leveransen er i samsvar med bestillingsbekreftelsen. Ved eventuelle avvik skal dette meldes fra til Kundeservice innen 24 timer. Kreditering av reklamasjon skjer når reklamasjonen er godkjent av Apni Market as og eventuell vareretur er mottatt og godkjent hos Apni Market as.
- Apni Market as er kun ansvarlig for tap av varen dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Apni Market as kan vise at mangelen skyldes forhold utenfor Apni mArket as kontroll, og som Apni mArket as ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av.
- Retur
- Alle ønsker om vareretur skal meldes til Kundeservice, og returen må godkjennes av Apni Market as før det eventuelt returneres. Kjøle- og frysevarer kan kun returneres dersom varen ikke har vært av bil, dvs. ubrutt kjøle- og frysekjede.
- Lastbærere (kasser, bur og/eller paller) som følger leveransen og som ikke tas med i retur med det samme, skal sendes i retur ved neste leveranse. Det er Kundens ansvar å levere disse til sjåføren, rene og tørre. Apni Market as forbeholder seg retten til å fakturere Kunden for tap av lastbærere dersom det ikke leveres tilbake korrekt antall.
- Personopplysninger
- Vi er opptatt av våre kunders personvern og sørger for at all behandling av personopplysninger skjer i henhold til gjeldende lovgivning. Se vår personvernerklæring.
- Kundens plikter
- Den registrerte Kunde er ansvarlig for alle kjøp som gjøres via kundenummeret. Kunde er ansvarlig for at kontakt- og leveringsopplysningene til enhver tid er oppdaterte. Dette er særlig viktig ved tilbakekalling av produkter som er helsefarlige. Varemottak skal skje på avtalt sted til avtalt tid. Det er Kundens ansvar å kontrollere mottatte varer. Dersom det oppstår mangler eller kvalitetsavvik, skal dette meldes til Apni Market as etter rutine beskrevet i pkt. 10 over om reklamasjon.
- Force majeure
- Skulle det oppstå en situasjon utenfor Apni Market as kontroll, som Apni Market as ikke med rimelighet kan unngå eller overvinne følgene av og som hindrer Apni Market as fra å oppfylle sine forpliktelser etter denne avtalen, opphører Apni Market as forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer.
- Forbehold
- Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk eller annen markedsføring.
- Informasjon oppgitt om produktene i henhold til Matinformasjonsforordningen EU 1169/2011, slik som næringsinnhold, ingredienser, allergener m.m. er levert av den enkelte produsent. Apni Market as er ikke ansvarlig for eventuelle feil eller mangler i den oppgitte informasjonen. Merk at all allergeninformasjon må brukes med varsomhet og kun forstås som veiledende. Den som tilbereder eller serverer mat til en allergiker må alltid lese varens/pakningens ingrediensliste nøye.
- Copyright
- Apni Market as med logo er et registrert varemerke av Apni Market as.
- Avtalen